Na przewozy pasażerskie w województwie podlaskim Polregio w latach 2026-2030 otrzyma blisko 400 mln zł. Tak zakłada umowa podpisana ostatnio przez władz województwa z prezesem tej spółki. Wiele wskazuje też na to, że dzięki staraniom starostwa hajnowskiego kolej powróci do Białowieży.
Wieloletni partner kolejowy podlaskiego samorządu spółka Polregio S.A., która wygrała przetarg na przewozy w latach 2026-2030, w ramach nowej umowy zrealizuje w Podlaskiem ponad 12,5 mln tzw. pociągolimonetrów (jednostka odpowiada przejazdowi jednego pociągu na dystansie jednego kilometra. Przewoźnik ma zapewnić podróż koleją na trasach z Białegostoku do Suwałk, Kuźnicy Białostockiej, Czeremchy, Hajnówki i w sezonie turystycznym do Walił.
Łącznie będzie jeździć 17 pociągów
Wszystkie komentarze
Pełna zgoda!!!
Oktobus przestał jeździć już dawno i Voyager też nie ma połączeń do Białowieży.
Jest tylko PKS Nova i PUK z Hajnówki realizujący połączenia szkolne.
Odkąd Arriva/Connect Bus zakończyła działalności nie ma sensownych połączeń ze światem.
PKP zlikwidowały połączenie w latach 90-tych na fali wygaszania komunikacji regionalnej. Pod koniec kursował na tej linii szynobus, a potem krótko autobus na zlecenie PKP.
Plan przywrócenia komunikacji kolejowej to wspaniała wiadomość.
Oby się udało. Tereny obu stacji (Towarowa i Pałac) zostały sprzedane, ale ocalał nie używany po wojnie nasyp wiodący bezpośrednio w kierunku Białowieży Pałac i wciąż jest miejsce na zbudowanie stacji bezpośrednio przed ul. Parkową.
To był Lob-Trans a nie Oktobus - coś mi się pokręciło