Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
1 z 14
Obszerna klatka schodowa
Klatka schodowa jest bardzo przestronna - jak widać nie udało się mimo zapewnień konserwatora zachować zabytkowej klatki z przedwojennej, równie zabytkowej kamienicy, która została wyburzona aby postawić obecny budynek. Do dyspozycji petentów są także dwie windy
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
2 z 14
Przy każdej sali jest terminal wydający numerki
Terminale jeszcze nie działają, więc dopiero za jakiś czas okaże się, czy nadal trzeba wstawać wcześnie rano, żeby zdobyć numerek.
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
3 z 14
Jedyny czynny (na razie) punkt obsługi
Działalność gospodarczą można już zarejestrować na Branickiego 3/5. W tym momencie pracuje tam dziesięć osób, w czwartek przeprowadzają się urzędnicy odpowiedzialni za transport. Łącznie w nowym budynku będzie pracować 102 urzędników i stażystów, a liczymy, że całą przeprowadzkę uda nam się zakończyć do 31 stycznia - mówi Danuta Górnikiewicz, dyrektor departamentu obsługi mieszkańców
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
4 z 14
Budynek bardzo nowoczesny, ale kwitków do wypełnienia będzie tyle samo
Na szczęście można skorzystać ze stolików
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
5 z 14
Póki co jest bardzo oficjalnie
Należy się spodziewać, że wkrótce pracownicy oswoją zbyt sztywną przestrzeń
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
6 z 14
Tutaj można będzie wziąć numerek
W tej chwili na parterze będzie 9 stanowisk związanych z wydawaniem dowodów osobistych. Po drugiej stronie zaś zaplanowano 5 stanowisk obsługujących tematy związane z ewidencją ludności, a więc meldunkiem.
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
7 z 14
Tutaj poczekamy na swoją kolej
Miejmy nadzieję, że niezbyt długo, chociaż krzesła wyglądają na wygodne
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
8 z 14
A kiedy nadejdzie nasza kolej...
Są szerokie korytarze i poczekalnie, przestronne sale, przy każdej elektroniczny terminal, w którym można pobrać numerek. Przy wejściach i nad stanowiskami urzędników wyświetlacze.
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
9 z 14
Tutaj zostaniemy obsłużeni
Pierwsze piętro w całości zajmuje referat rejestracji pojazdów. Zarejestrować samochód będzie można przy 14 stanowiskach, do tej pory było ich zaledwie kilka. Na drugim piętrze oprócz spraw związanych z firmą, będzie można odebrać prawo jazdy.
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
10 z 14
Informacji udziela okienko
Trzeba tylko troszkę się schylić i grzecznie zapytać... Oprócz elektronicznego systemu kolejkowego, jest więcej stanowisk do obsługi mieszkańców, chociażby przy rejestracji pojazdów, co powinno całkowicie rozładować kolejki - twierdzą urzędnicy
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
11 z 14
A tu szary obywatel na pewno się nie dostanie
W podziemiach mieści się archiwum
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
12 z 14
Tysiące dokumentów już znalazły miejsce w nowiutkich szafach
W pomieszczeniu jest kontrolowana temperatura i wilgotność, tak aby papierowym dokumentom nie stała się krzywda
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
13 z 14
Archiwum jest bardzo nowoczesne
Do tego mamy system szaf dźwigowych obsługiwanych elektronicznie, które ułatwią transport bieżących dokumentów między piętrami - wylicza Danuta Górnikiewicz.
Fot. Jędrzej Wojnar / Agencja Wyborcza.pl
14 z 14
Stare szuflady idą do lamusa
W nowoczesnych szafach będą leżakować stare dokumenty
Wszystkie komentarze