Ograniczenie prędkości do 30 km/godz., likwidacja jednego z przystanków autobusowych i oddanie do użytku nowego, udostępnienie nowych przejść, chodników i ścieżek - to niektóre zmiany, jakie od czwartku (8 grudnia) czekają kierowców i pieszych w rejonie dworca PKP.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Od godzin porannych w czwartek (8 grudnia) Urząd Miejski w Białymstoku zaplanował wprowadzanie kilku zmian w organizacji ruchu w rejonie dworca PKP, na skrzyżowaniu ulic: Kolejowej i Zwycięstwa. Zmiany w organizacji ruchu i utrudnienia związane są z budową podziemnego przejścia pieszo-rowerowego pod torami PKP wraz z rozbudową ulic: Kolejowej i Zwycięstwa. Prace trwają od wielu miesięcy, tunel pieszo-rowerowy pod torami ma być gotowy w czerwcu 2023 roku.

Jak informuje Przemysław Karol Mieloch z Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego, ruch pojazdów będzie odbywał się dwukierunkowo nowo wybudowanymi jezdniami ul. Zwycięstwa i ul. Kolejowej, a piesi poruszać się będą nowo wybudowanymi przejściami dla pieszych, chodnikami i ścieżkami

Ważna informacja dla pasażerów Białostockiej Komunikacji Miejskiej – zlikwidowany zostanie przystanek tymczasowy BKM naprzeciw firmy Konrys (ul. Zwycięstwa 8f), a do użytkowania zostanie dopuszczony nowo wybudowany przystanek przy ulicy Kolejowej, w rejonie budynku nr 7 (dla autobusów 1, 2, 4, 10, 11, 18, 21, 29 i 103). Nowa lokalizacja przystanku ma być dużym ułatwieniem – do nowego przystanku pasażerowie idący od strony dworca PKP będą mieć znacznie bliżej.

Istotna informacja dla kierowców – na przebudowywanym odcinku ulic obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 30 km/godz.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Jarosław Kurski poleca
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Przejście podziemne nie będzie miało wyjścia po drugiej stronie ul. Kolejowej? Nawet przez myśl mi coś takiego nie przeszło że tak można to zbudować! Więc nadal będzie skrzyżowanie ruchu pojazdów i pieszych i do tego pojawią się światła blokujące ruch? Totalny bezsens. W takim razie ta inwestycja to pieniądze wyrzucone w błoto. A przy okazji zerwano świeżo ułożoną nawierzchnię na ogromnym przecież placu przed dworcem PKP, co wydaje się rażącą niegospodarnością.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0