Na koncert obowiązują wejściówki. Bezpłatne zaproszenia do odbioru w kasie kina Forum. Jedna osoba może otrzymać maksymalnie 4 wejściówki.
Płyta „Origins" to świeżynka – ukazała się 4 listopada. To też album bardziej śmiały i brzmieniowo różnorodny niż poprzednie – Marcin Cichy i Igor Pudło łączą w niej różne elektroniczne nurty oraz muzykę taneczną milenijnego przełomu. Mniej tu sampli z klasycznego polskiego jazzu, więcej cyfrowego brzmienia, drum & bass i elektroniki, a także muzycznych rewirów lat 80. Skalpel wędruje między gatunkami, szuka niebanalnych połączeń muzycznych, stąd na płycie usłyszeć można w różnych dawkach i jazz, i triphop, downtempo i electro, hip-hop, drum’n’bass.
Sami muzycy o albumie mówią tak:
– Ta płyta to swego rodzaju prequel. Wracamy na niej muzyki lat 90., której słuchaliśmy i która inspirowała nas, zanim odkryliśmy potencjał jazzowych brzmień. Trochę taka fikcyjna kompilacja, jak te wypuszczane niegdyś przez Mo’Wax, Ninja Tune, Wall of Sound, !K7. Nostalgia miesza się tu z chęcią aktualizacji tamtych idei i nadania im współczesnego brzmienia. Jednocześnie jest to relacja naocznych i nausznych świadków z jednego z najciekawszych rozdziałów w historii muzyki elektronicznej – mówi Igor Pudło.
Organizatorzy koncertu: Narodowe Centrum Kultury, Białostocki Ośrodek Kultury. Koncert dofinansowany został ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Skalpel to polski duet nujazzowy, założony w 2000 roku przez Marcina Cichego i Igora Pudłę, didżejów i producentów nagrań. Już w 2004 roku podpisali kontrakt z brytyjską wytwórnią Ninja Tune. W 2006 roku otrzymali Paszport Polityki, byli wyróżniani też m.in. nominacjami do Fryderyka i BBC Gilles Peterson Award.
Skalpel od lat łączy inspirację lokalną jazzową tradycją z fascynacją możliwościami nowej elektroniki. Pierwsze dwa wydawnictwa duetu: „Skalpel" i „Konfusion" nagrane dla wytwórni Ninja Tune zaowocowały znakomitymi recenzjami w prestiżowych tytułach muzycznych: od „NME" przez „Pitchfork", „The Wire" po „DJ Magazine" i koncertami na całym świecie. Płyty z katalogu Ninja Tune zaliczane są dziś do klasyki jazztroniki, zaś kolejne „Transit"(2014) i „Highlight" (2020) to aktualizacja i modyfikacja unikalnego analogowo-cyfrowego brzmienia duetu. W serwisach cyfrowych ich utwory mają miliony odsłuchów na całym świecie (w samym Spotify ponad 25 mln streamów).
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze