Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Procedura zgłaszania pomysłów już ruszyła. Kategorii Marek jest w sumie siedem. Są to: „Produkt Spożywczy, „Produkt Użytkowy”, „Inwestycje”, „Odkrycie”, „Wydarzenia”, „Kultura”, a także „Społeczeństwo”. Dodatkowo przyznane zostaną także tytuły „Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego” oraz „Ambasadora Podlaskiej Gospodarki”.

Podlaskie Marki przyznane. Mamy też nowych ambasadorów województwa [ZDJĘCIA]

– To konkurs z dużą tradycją, który trwa już od 2005 roku. W tym czasie zgłoszonych do niego zostało ponad tysiąc kandydatur, na których oddanych zostało blisko 200 tys. głosów. Jako nowy zarząd województwa chcemy to kontynuować. Mamy nadzieję tylko bardziej go rozwijać, by Marka Roku znana była nie tylko w Polsce, ale i Europie. Dzisiaj jednak chcielibyśmy przede wszystkim zaprosić wszystkich mieszkańców naszego województwa do udziału w tej wspaniałej inicjatywie. Promocja podlaskich produktów, wydarzeń jest dla nas niezwykle istotna, zwłaszcza że mamy czym się pochwalić – podkreśla Artur Kosicki, marszałek województwa podlaskiego.

To właśnie urząd marszałkowski od lat docenia najciekawsze produkty, pomysły czy wydarzenia. Różnorodność wśród nich jest tak ogromna, że aż trudna do ogarnięcia. Można przypuszczać, że w tym roku będzie podobnie. Kandydatury do Marki Roku można zgłaszać do 22 stycznia. Następnie do 15 lutego zgłoszenia mają być potwierdzane.

Podlaska Marka. "Suwalszczyzna" z nagrodą konsumentów, a na scenie Zenon Martyniuk

Jak wyjaśnia Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor departamentu współpracy z zagranicą i promocji w urzędzie marszałkowskim, do 20 marca po raz pierwszy spotka się kapituła konkursu. W jej skład wchodzą reprezentanci świata kultury, sztuki, mediów, organizacji pozarządowych oraz biznesu. Wytypują 21 nominacji – po trzy w każdej z kategorii. Swoją markę przyznają także konsumenci – będą mieć 21 dni na głosowanie. Z kolei w kwietniu po raz drugi zbierze się kapituła, by ostatecznie przyznać Marki Roku. Zwieńczeniem całego procesu ma być gala w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Zaplanowano ją wstępnie na kwiecień. Nagrody to 10 tys. zł, a także możliwość wykorzystywania logo Podlaskiej Marki oraz udział w akcjach promocyjnych województwa podlaskiego. 

Wszystkie informacje na temat konkursu można znaleźć na stronie www.podlaskamarka.pl

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.