Nowa miejscówka dołączy do głównej bazy festiwalu – stadionu przy Słonecznej (surowe wnętrza jego krytych parkingów, po raz pierwszy w ub.r. sprawdziły się doskonale) oraz Opery i Filharmonii Podlaskiej (gdzie odbywa się jeden koncert z cyklu Centralny Salon Ambientu). Drugie miejsce koncertu Centralny Salon Ambientu na razie trzymane jest w tajemnicy. W ub.r. jeden ambientowy koncert odbył się na Aula Magna Pałacu Branickich i wywarł duże wrażenie. Jak będzie teraz?
Organizatorzy we wtorkowe południe podsumowywali poprzednią edycję. Zapowiedzieli też, że na tegorocznym festiwalu pojawi się scena „z bardzo ważną instytucją ogólnopolską, która sama się do nas zgłosiła i zaproponowała nam udział”. Jaka to instytucja? Tego organizatorzy też na razie nie chcą zdradzić. Oprócz niej oczywiście T-Mobile Electronic Beats, Technosoul i Centralny Salon Ambientu.
O. S.T.R. wystąpi w ramach T-Mobile Electronic Beats, potężnego sponsora o ugruntowanej pozycji.
– Jego koncert jest szyty specjalnie dla nas, nie odbędzie się nigdzie indziej. Ze względu na prośbę artysty nie możemy na razie dokładnie ogłosić szczegółów – mówi Jędrzej Dondziło z Up To Date.
Organizatorzy mają większe pole manewru w tym roku, bo z samego miasta udało się pozyskać kwotę 554 tys. zł (dla porównania – w ub.r. była to kwota 300 tys. zł.). To pozwala zaprosić większą ilość artystów – w sumie około 50; dotychczas około 40. (więcej o pierwszych ogłoszonych artystach – niżej).
– Budżet nie jest jeszcze zamknięty w całości, bo sponsorzy pojawiają się do ostatniej chwili. Ale chcielibyśmy się zamknąć w kwocie około 1,1 mln zł. Większe wsparcie pozwala nam poczuć się pewniej, ale oczywiście chcieliśmy więcej, bo mamy większe ambicje. Nie dostaliśmy w tym roku dofinansowania z ministerstwa kultury, mimo naszych odwołań. Ale za to sponsorzy wspierają nas znakomicie – mówi Jędrzej Dondziło. .
– Nasz festiwal świetnie promował Białystok. W ub.r. odbywał się w trzech wizytówkowych dla miasta miejscach: stadionie miejskim, Pałacu Branickich i Operze i Filharmonii Podlaskiej. Przez dwa dni festiwal odwiedziło 6,5 tysiąca uczestników, ale tak naprawdę jego część oglądało kilkakrotnie więcej widzów. Centralny Salon Ambientu był transmitowany przez Platformę Boiler Room, dzięki której 50 tys. osób oglądało koncert w Pałacu Branickich. To gigantyczna promocja – mówił Cezary Chwicewski z Up To Date.
Wartość promocyjną festiwalu, budującego wizerunek Białegostoku jako miasta pozytywnego i otwartego podkreślali też obecni na wtorkowej konferencji prasowej: zastępca prezydenta Białegostoku Rafał Rudnicki oraz wicemarszałek województwa Maciej Żywno.
– Up To Date się rozwija. To marka. M.in. dlatego tegoroczna kwota wsparcia miejskiego jest większa – mówił Rudnicki. Żywno: – Dziękujemy, że dajecie nam tyle fantastycznych emocji. Festiwal staje się powoli produktem regionalnym.
A gospodarz obiektu – Adam Popławski, prezes spółki Stadion Miejski: – Ten pierwszy rok dał nam wiele satysfakcji. Cieszymy się, że Up To Date Festival ponownie odbędzie się na terenie stadionu, który dowodzi, że możliwości obiektu sa niewyczerpane. Po pierwszym roku festiwalowe dwa dni na stadionie można spuentować: profesjonalizm i pasja.
W ciągu siedmiu ostatnich lat festiwal niezwykle się rozwinął – z niedużej lokalnej imprezy festiwal stał się unikatowym wydarzeniem muzycznym oferującym muzykę elektroniczną i hip hopową w sposób niebanalny.
Festiwal za swoją ostatnią edycję został uznany III Najlepszym Festiwalem Muzycznym w Polsce w plebiscycie Munoludy, ustępując jedynie takim kolosom jak Audioriver i Open’er, pokonując jednocześnie tak silne festiwalowe marki jak Tauron Nowa Muzyka czy festiwal Unsound.
Festiwal doceniono także za ubiegłoroczny film promocyjny. W konkursie Klubu Twórców Reklamy „Bagaż Życia” zgarnął dwie nagrody – brąz w kategorii Film oraz brąz w kategorii Digital&Mobile za kampanię wirusową. W obu kategoriach nie przyznano pierwszego miejsca.
Scena T-Mobile Electronic Beats
* O.S.T.R. – Muzyk, producent, instrumentalista, raper. Jeden z najbardziej pracowitych i utalentowanych artystów w Polsce. Od kilkunastu lat konsekwentnie podąża w raz obranym kierunku artystycznym. Na scenie hiphopowej w kraju osiągnął właściwie wszystko. Na Up To Date zaplanował premierę nowego muzycznego projektu.
* Onra live – francuski wirtuoz samplingu jest świeżo po zamknięciu swojej legendarnej trylogii płyt pt. Chinoiseries. Idealny pomost pomiędzy hip-hopem, a elektroniką.
* Piernikowski – połowa duetu Syny z materiałem z nowej płyty No Fun.
* PRO8L3M – jedyny w tym roku koncert w Białymstoku.
Scena Technosoul
* Ugandan Methods live (Wielka Brytania/Niemcy) – po raz pierwszy w Polsce Regis i Ancient Methods połączą siły w swoim niezwykle rzadko prezentowanym projekcie. Osoby o słabszych nerwach prosimy o odsunięcie się od głośników i unikanie kontaktu wzrokowego z artystami.
* Marco Shuttle (Włochy) – najnowszy, niezwykle poetycki album tego artysty pt. „Systema” (wydany nakładem prestiżowego Spazio Disponibile) uważamy za jedno z największych osiągnięć współczesnego techno. Marco pojawi się po raz pierwszy w Polsce.
* Gesloten Cirkel live – owiany tajemnicą rosyjski producent wjechał na scenę acid i electro grubą serią wydawnictw na Viewlexx i Murder Capital. Up To Date Festival, po latach starań będzie jednym z zaledwie kilku przystanków na świecie, na których artista zatrzyma się by wystąpić. Gratka!
* nthng – holenderski młodzieniaszek, który swoją twórczością chwycił za serca tysiące fanów łącząc nostalgiczne odniesienia brzmieniowe z klasyczną formą techno. Jego debiutancki album pt. „It Never Ends” wydany nakładem Lobster Theremin to jeden z pretendentów do tytułu albumu roku.
* Private Press live – odkrycie wytwórni Technosoul. Duet chłopaków z Warszawy, którzy z dnia na dzień wskoczyli do tracklist setów wielkich DJów techno i house. Private Press to pompująca energia i szacunek dla historii tanecznej elektroniki.
Centralny Salon Ambientu
* Murcof live – meksykański artysta, który od początku był na liście wymarzonych występów na Festiwalu Up To Date. Jego pierwsza płyta, Martes, na zawsze zmieniła oblicze elektroniki. Od 2002 roku nieprzerwanie zaskakuje i dostarcza fanom pięknych preparowanych dźwięków i wzruszających koncertów.
* Stefan Wesołowski live – gdzieś pomiędzy romantyzmem a modernizmem, Wagnerem a Benem Frostem, dokonania Stefana stanowią ścieżkę dźwiękową do naszej cywilizacji, dając jednocześnie dowód wielkich zachodzących zmian. Stefan wystąpi w towarzystwie żywych instrumentów. Jakich? To się jeszcze okaże.
[opisy zespołów według organizatorów]
Jak informuje rzecznik festiwalu, Jan Roguz, nowością w tym roku jest zniżka dla klientów T-Mobile, którzy nadal będą mogli kupić bilety po cenach z pierwszej, przedsprzedażowej puli. Liczba biletów w niższych cenach jest ograniczona i dostępna wyłącznie za pośrednictwem bileterii GOING.
W celu uzyskania zniżki wyślij SMS o treści UTD pod numer 80557, otrzymany kod wprowadź podczas zakupu biletu na Going.pl
BILETY I KARNETY
Karnet Centralny Salon Ambientu – 69 PLN
Karnet Stadion – 99 PLN
Karnet FULL – 159 PLN – karnety w puli przedsprzedażowej wyprzedały się w ciągu kilku dni! Nie czekajcie z zakupem.
Sprzedaż trwa do wyczerpania limitowanej puli karnetów, jednak nie później niż do końca lipca.
Sprzedaż online:
www.biletomat.pl
www.going.pl
www.eventim.pl
Punkty sprzedaży stacjonarnej:
Sieć Sklepów Saturn, Empik, Media Markt,
Bułka z Masłem, Białystok, ul. Lipowa 4,
Francja Elegancja, Białystok, ul. Nowy Świat 3,
Baristacja, Białystok, ul. Sienkiewicza 7,
GramOffOn, Białystok, ul. Malmeda 17,
Pan Pacman, Białystok ul. Nowy Świat 2,
Side One, Warszawa, ul. Chmielna 21.
Więcej punktów dystrybucji na: http://www.uptodate.pl/bilety
Link do wydarzenia na FB – http://www.facebook.com/events/1058381807595491/
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze