Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

To fantastyczna wiadomość, zwłaszcza, że Gala Klubu Twórców Reklamy to odpowiednik polskich Oskarów w branży wideo marketingu. To oznacza, że filmy białostockich twórców znalazły się w jednym gronie pośród potentatów w branży reklamy, konkurując jak równy z równym z największymi agencjami reklamowymi obsługującymi takich klientów jak ING BANK, Amnesty International, Adidas, Mercedes Benz czy NC+. Oba filmy zrealizowane w Białymstoku (przez Cezarego Chwicewskiego w parze z Krzysztofem Kiziewiczem oraz Krzysztofa Kiziewicza i Radovana Lee) zdobyły trzy brązowe i jeden srebrny miecz. W trzech przypadkach jurorzy nie przyznali złotych mieczy, a to oznacza, że filmy z Białegostoku windują się w klasyfikacji o stopień wyżej. Ich srebrny miecz to w efekcie najwyższa nagroda.

 

– To ogromne wyróżnienie. O tym, kto otrzyma nominację decyduje jury po ponad tygodniowych, zamkniętych obradach. Do konkursu zgłaszają się najbardziej prestiżowe i największe agencje reklamowe. Jury co roku dokonuje bezlitosnych rozstrzygnięć, nie tylko odrzucając większość zgłoszeń, ale niekiedy również nie przyznając pierwszych miejsc w danych kategoriach, przez co rozstrzygnięcia mają charakter mistrzowski w całej branży – mówi Jan Roguz, koordynator do spraw promocji Up To Date Festival Białystok.

Przypomnijmy, że oba filmy są mocno zaangażowane społecznie. „Bagaż życia” zaprosił do udziału w festiwalu nieco starsze pokolenie odbiorców, w ten sposób przełamując stereotypowe podejście do „kultury młodych”. Film to jednocześnie alternatywna forma promocji Up To Date.

„Ostatni Skok” z kolei to element społecznej kampanii, która ma zmusić do refleksji wszystkich którzy wypoczywają nad wodą – niezależnie od wieku. Jego bohaterem jest chłopak, dla którego ostatni skok do wody zakończył się tragicznie.

 

NAGRODY

I tak:

„Bagaż życia” – film promujący Up To Date Festival 2017 (autorzy: Cezary Chwicewski i Krzysztof Kiziewicz) otrzymał:

* brąz w kategorii Komunikacja Wirusowa. Jury nie przyznało złota w tej kategorii. Tym samym – jak mówi Roguz – film białostockich twórców pokonał w boju m.in. Amnesty International czy obraz promujący film „Wołyń”, ustępując jedynie pola reklamie marki Allegro „Angielski”, która zajęła miejsce drugie.

* brąz w kategorii Film – tu ponownie jury konkursu nie przyznało złota. Film Chwicewskiego i Kiziewicza, zajmując trzecie miejsce, wyszedł zwycięsko z konkurencji z potentatem skandynawiskich mebli Ikea, Grupą Żywiec, liderem największego rynku elektroniki na świecie firmą Huawei z Chin czy francuską siecią hipermarketów Carrefour.

„Ostatni skok” – obraz kampanii społecznej (twórcy: Krzysztof Kiziewicz, Radovan Lee) otrzymał:

* srebro za montaż – jury konkursu nie przyznało złota w tej kategorii. Srebrny miecz jest więc najwyższą nagrodą.

* brąz za reżyserię – konkurencja w tej kategorii była szalenie silna. Ponownie zestawiono ze sobą m.in. kampanie takich potentatów w branży wideo marketingu jak Allegro czy Ikea. Najniższe miejsce na podium w tak doborowym towarzystwie to ogromne wyróżnienie dla twórców z Białegostoku.

Komentarze nagrodzonych

Cezary Chwicewski: – Od lat tworząc nasze wydarzenie, dokładamy wszelkich starań, by w kreatywny sposób wyróżnić na kulturalnej mapie naszego kraju zarówno Up To Date Festival jak i Białystok. Cieszymy się niezmiernie, że nasza praca po raz kolejny, tym razem przez sztab specjalistów od promocji, została doceniona i że zdobywamy kolejną w tym roku cenną nagrodę.

Krzysztof Kiziewicz: – Dobrze, że jest taki konkurs, że można stanąć oko w oko z największymi agencjami w Polsce i konkurować z nimi. Różnica jednak polega na tym, że w ich przypadku nad produkcją pracuje cały sztab ludzi. W naszym filmy robią pojedyncze jednostki, od kreacji aż po finalny efekt.

Radovan Lee: – Akcje społeczne są szczególne bliskie naszemu sercu. Dobrze, że ktoś je zauważa i docenia. Dobrze również, że nasze miasto jest zauważone jako to, które się troszczy o mieszkańców.

Twórcy:

Krzysztof Kiziewicz

Autor licznych filmów, klipów i spotów. Wielokrotnie realizował oprawy wizualne spektakli teatralnych i eventów. Aktywnie angażuje się w inicjatywy społeczne i kulturalne, współpracuje z organizacjami pozarządowymi, współtworzy i inicjuje projekty artystyczne.

Cezary Chwicewski

Dyrektor kreatywny Up To Date Festival, który przy każdej kolejnej edycji zaskakuje swoją nieszablonową promocją. Jeden z pierwszych filmów promujących największy festiwal muzyczny na Podlasiu – „Takie coś jest możliwe tylko w Białymstoku”, do dziś obejrzało blisko milion osób.

Radovan Lee

W połowie Serb, w połowie Polak. Jego filmowym bohaterem numer jeden jest nieżyjący już aktor Bruce Lee – stąd też jego przydomek. Fanatyk filmów kung-fu. Stąd też jego zamiłowanie do dynamicznego montażu.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.