Żółte koszulki, puszki oraz kosze z cukierkami i papierowymi żonkilami - po tym można było poznać wolontariuszy, którzy niedzielę (21.05) poświęcili na to, by kwestować na rzecz dziecięcego hospicjum. Ta żonkilowa kwesta w Białymstoku i w wielu innych miejscowościach regionu była ostatnią w ramach tegorocznej kampanii "Pola Nadziei", koordynowanej przez Fundację Pomóż Im.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Wolontariuszy można było spotkać m.in. na Rynku Kościuszki, jeden z punktów stanął bowiem przy kinie Ton. Sztab całej zbiórki powstał zaś w Galerii Jurowieckiej, gdzie przygotowano także atrakcje dla dzieci i dorosłych, m.in. malowanie twarzy, pokaz zumby czy ratownictwa medycznego. Kwesta odbywała się także w wielu innych galeriach handlowych oraz na terenie parafii. Zbiórka wyszła poza teren stolicy Podlasia, w tym roku wolontariusze byli obecni również m.in. w Łomży, Sokółce czy Ełku.

– Jesteśmy na świeżo po kursie dla wolontariuszy w ramach akcji „Pola Nadziei”, a ta zbiórka kończy właśnie ten kurs. Ale na pewno nie jest to dla nas koniec pomagania dla hospicjum, wręcz przeciwnie, chcemy się bardziej zaangażować – mówią Monika i Klaudia, wolontariuszki, które spotkaliśmy podczas zbiórki.

Podsumowanie tegorocznej akcji 'Pola Nadziei', którą na Podlasiu organizuje Fundacja 'Pomóż Im' - żonkilową kwestę - zaplanowano na sobotę i niedzielę
Podsumowanie tegorocznej akcji 'Pola Nadziei', którą na Podlasiu organizuje Fundacja 'Pomóż Im' - żonkilową kwestę - zaplanowano na sobotę i niedzielę  Fundacja Pomóż Im

Dziewczyny dodają, że mieszkańcy wrzucają do puszek najczęściej po kilka złotych, czasami także banknoty.

– Jednak nie wszyscy wiedzą, czym tak naprawdę zajmuje się dziecięce hospicjum, choć spotykaliśmy osoby, które znały już dobrze działalność Fundacji „Pomóż Im” – mówią wolontariuszki.

A fundacja prowadzi jedyne w regionie domowe hospicjum dla nieuleczalnie chorych dzieci, zajmuje się też pacjentami dziecięcej onkologii. Kampania „Pola Nadziei” propaguje właśnie wiedzę na temat opieki hospicyjnej, uwrażliwia na potrzeby chorych i ich bliskich.

Podsumowanie efektów tegorocznej odsłony akcji zaplanowano na 21 czerwca w „Spodkach”.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Jarosław Kurski poleca
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem